Trafikskola Malmö - Övningskörning körkort

Körkort på trafikskola malmö

Dags att ta körkort?

Trafikskola eller Privat

Bästa tipset är att kombinera båda. Trafikskolan kan hjälpa dig med både teori för körkortet och övningskörningen. Sedan kan du mängdträna hemma med din handledare, under förutsättning att ni båda har genomgått en handledarutbildning för körkort, då blir körkortsutbildningen effektivare.

Börja med att ta några körlektioner på trafikskolan efter handledarutbildningen och fortsätt sedan hemma med mängdträning. Handledaren får gärna följa med till trafikskolan så får ni tips inför mängdträningen där hemma.

Trafikskolan

Besök gärna trafikskolor i din närhet som t ex Caroli Trafikskola i Malmö. Trafikskolorna i Malmö är duktiga på förarutbildning och många väljer därför att ta hjälp av en trafikskola i Malmö när de ska ta körkort.

Trafikskolornas verksamhet styrs av lagar och förordningar. Trafikskolans undervisning styrs av en kursplan som tas fram av Transportstyrelsen. Det är efter denna som trafikskolorna lägger upp sin undervisningsplan för ditt körkort. Transportstyrelsen kontrollerar sedan att trafikskolornas verksamhet följer kraven i regelverket.

De flesta trafikskolor i Malmö väljer att vara medlemmar i STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund). Det betyder att de uppfyller ytterligare ett antal kvalitetskrav, som till exempel:

25 Dec 2014

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.    (klicka här för att förlänga premium)(info & kontakt)